Elkarrizketa David “Skip” Prichard, Ingram Content Group-en presidente eta zuzendari nagusiarekin
Iturria: Education News
Ingram Content Group AEBko enpresa bat da, argitalpen-industriari zerbitzuak eskaintzen dizkiona. Liburu-dendak, liburutegiak, eskolak, etab. dira haren bezeroak.
Bezero horiek fitxategi digital batean bidaltzen diote edukia eta Ingram-ek zabalkundea ematen dio, inprimaturik eta hainbat formatu digitaletan. Guztira 7,5 milioi tituluko inbentarioa dute.
Hona hemen David “Skip” Prichard Ingram Content Group-en presidente eta zuzendari nagusiari egindako elkarrizketa:
Nolakoa uste duzu izango dela liburuaren hazkundea datozen bost-hamar urtetan?
Baikortasunez ikusten dut liburuaren hazkundea etorkizunean. Lehenik eta behin, demografia alde dugu. Baby-boom-eko belaunaldia [AEBz ari da] adinean aurrera doa eta horrek irakurketa elikatu beharko luke. Ingelesezko liburuen eskariaren joera ere positiboa da, epe luzera begira. Bigarrena, liburuaren eskaria areagotzen ari da teknologia, bai tresna elektronikoetan eta baita Internet bidezko liburu-erosketei dagokienez. Liburu hobetuak haurtzaroan daude oraindik eta egileei aukera ematen diete hainbat bukaera edo elkarrizketak gehitzeko. Aurrerago, auskalo zer egin ahal izango den. Agian tresna biometrikoak izango ditugu, zure pultsua eta gorputzaren tenperatura atzemango dituztenak, eta zure aldartearen arabera argumentua aldatuko dutenak — eta iruditzen zaizu Stephen King beldurrezkoa dela orain. Hirugarrena, liburuaren definizioa bera aldatzen ari da. Liburuetako informazioa laster ari da beste eduki batzuekin estekatua bihurtzen, hainbat formatutan, artikulutan, ikerketan eta beste medio batzuetan. Liburuak informazio-panorama zabalagoaren parte bihurtzen diren heinean, bai esanguratsuago eta baita garrantzitsuago ere bihurtzen dira.
Ba al dira eguberri hauetan liburuaren definizioa dagoeneko aldatu duten liburu hobetuak?
Bai, adibidez, biografia bat birplantea daiteke hainbat modutan. Jacqueline Kennedy: Historic Conversations on Life with John F. Kennedy liburuak elkarrizketaren audio, bideo, argazki eta transkripzio guztiak eskaintzen ditu. Baita klasikoek ere — Penguin-ek Pride & Prejudice filmeko kilpez eta are dantzarako argibidez hornitu du. The Hobbit-en 75. urteurrenean, HarperCollins-ek bertsio digital bat atera du, besteak beste J.R.R Tolkien-en liburuko irudiekin eta orain dela gutxi aurkitu dituzten Tolkien-en grabazioekin. Argitaletxeak oraindik ikasten ari dira zer balio erantsirengatik ordainduko duten ala ez duten ordainduko irakurleek. Espero dut jarraituko dugula hainbat esperimentu ikusten arlo horretan.
Horrek esan nahi du egileek bestelako trebetasun batzuk beharko dituztela liburuak sortzeko?
Bai, argi eta garbi, beste trebetasun berri batzuen eskea dago. Argitalpen-mundua tipo sortzailez beteta dago, baita eskuragarri bihurtzen ari diren tresna berrietan trebeak diren talentuz ere. Erronka ez dago hainbeste talentuan baizik eta negozio-eredu egokia bilatu beharrean. Adibidez, ez duzu sortu nahi liburu bat oso ona dena, baina garestiegia dena, batez besteko irakurlearentzat. Egin daitekeenak ez du mugarik, baina kontsumitzaileek ordainduko dutenak badu muga bat.
Nola uste duzu aldatuko dela liburuen jokalekua datozen bost-hamar urtetan?
Comments
Post a Comment